فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 43 (آذر و دی 1393)
- 222 صفحه، بهای روی جلد: 85,000ريال
- تاریخ انتشار: 1393/09/05
- تعداد عناوین: 68
- سینمای جهان
-
زندگی و آثار استیون سودربرگ با نگاهی به تاریخچه سینمای آمریکا/ مستقل هایی که نیستندصفحه 4
-
گفت و گو با استیون سودربرگصفحه 10
-
نگاهی به سینمای استیون سودربرگ/ هنرمند قلابی اسباب بازی های کوکیصفحه 14
-
فلسفه فضا و خاطره در سولاریس سودربرگصفحه 19
-
ادای احترام سودربرگ به فیلم نوآر با در هم آمیختن موفقیت آمیز سبک و محتوا/ هنر تاریکی آلمانی خوبصفحه 22
-
تاملاتی در باب کافکای استیون سودربرگصفحه 24
-
یادداشتی درباره سودبرگ و موفقیت پسامدرن/ اخلاق: روش یا موقعیت؟صفحه 28
-
سودربرگ: یک سینمای فلسفیصفحه 30
-
نگاهی به سولاریس و مقایسه ی تطبیقی آن با روایت تارکوفسکی/ مرگ را سیطره ای نیستصفحه 32
-
نظام اقتصادی سینمای هنریصفحه 35
-
ارتباط/ نا ارتباط در سه فیلم «جنسیت، دروغ ها و نوار ویدئو»، «تجربه دوستی» و «اروس»صفحه 37
- فیلم/ فلسفه
-
تاملی بر مشکلات نظریه ی بوردول و نئوفرمالیسم/ غافلان در جهان امن پیشانظریهصفحه 40
-
کریستین متز و مساله دلالت تصویرصفحه 42
-
کریستین متز: دال خیالیصفحه 46
-
درآمدی بر نشانه شناسی شناختی فیلمصفحه 49
- فیلم ها و احساس ها
-
پیش درآ»دی بر سینمای موریس پیالاصفحه 53
-
نقد ژان بی گورن بر «کودکی عریان»صفحه 56
-
آرشیوها: به پای هم پیر نمی شویمصفحه 57
-
موریس پیالا، حاشیه نشین مرکزصفحه 58
-
ژست های ی پاسخ: «ون گوگ» موریس پیالاصفحه 60
-
موریس پیالا: سینمای تسلیمصفحه 62
- فضای منفی
-
درباره ی «کمی کلودل 1915» ساخته برونو دومن/ یکزنصفحه 66
- سینمای ایران
-
بازتاب خشونت در سینمای ایران از منظر خسرو سینایی، ابوالحسن داوودی، خسرو معصومی، جواد طوسی/ کشته از بس که فزون است کفن نتوان کردصفحه 71
-
تنگنای خشونت اجتماعصفحه 79
-
این دفعه هم بگذریم... بماند به بعدصفحه 82
-
بازتاب خشونت یا خشونت بازتابصفحه 84
-
آثار خشونت در سینمای ایران/ این گروه خشنصفحه 86
-
خشونت در سینمای ایران/ تصعیدصفحه 88
-
خشونت در سینمای ایران از منظر نشانه شناسی فرهنگی با مطالعه موردی فیلم «خانه پدری»صفحه 90
-
نگاهی به نشانه های خشونت خانگی در کاغذ بی خط (ناصر تقوایی)/ در دل این ابرهای تیره ی تو ای آسمان بی ستاره آیا چنان باران رحمتی هست؟صفحه 93
-
درباره ی ماهی و گربه ساخته شهرام مکری/ تنگ شیشه ای شکستصفحه 96
- سینمای مستند
-
از نیش تا نوش/ گفت و گو با منوچهر انورصفحه 100
-
حضور فرهنگی و هنری منوچهر انورصفحه 103
-
حنجره ی بلیغ کتابت و تصویرصفحه 105
-
نیشدارو: آوایی که عتیقه نمی شودصفحه 106
-
معنامندی «نیشدارو»صفحه 108
- گفت و گوی سینمایی
-
سرگذشت سینمای تجربی ایران و سینمای آزاد / گفت و گو با زاون قوکاسیانصفحه 112
- شعر و داستان
-
شعرهایی از شارل بودلرصفحه 119
-
نهنگ پیرصفحه 120
-
منابع اصلیصفحه 126
- نقد و بررسی
-
همنوایی آینه هاصفحه 131
-
بینامتنیت در ادبیات ایران همراهب ا دکتر عباس پژمان، شیوا ارسطویی، مهسا محبعلی/ سایه های پنهان یک متنصفحه 132
-
سکوت، تنهایی و بینامتنیتصفحه 144
-
ازدواج های ادبیصفحه 146
- ادبیات: نقد و بررسی
-
نگاهی دیگر به بینامتنیتصفحه 152
-
مختصری از چند منبع آلمانی درباره بینامتنیتصفحه 154
-
پلکان بهشتصفحه 155
-
پیوستگی بینامتن و متن کلصفحه 160
-
نگاهی گذرا به بینامتنیت در شاهنامه/ مکانی در زبانصفحه 162
-
از مساله تا وسوسهصفحه 166
-
گمشده در سطورصفحه 168
-
از آداب نوشتن تا آداب خواندن: درآمد کوتاه بر بینامتنیتصفحه 171
-
تاثیر گرفتن موراکامی از موسیقیصفحه 172
-
پس از داستان: لبخند ناسورصفحه 174
-
کشف کارساز بانوی بلغارصفحه 177
-
بینامتنیت: سرچشمه های یک مفهومصفحه 180
-
از رنگ و نقش تا واژه/ توصیف نقاشی در ادبیاتصفحه 184
- پرونده ویژه
-
گفت و گوی اختصاصی با ماریو بارگاس یوسا/ مادام بوواری مونت جاودان استصفحه 189
-
اگر یوسا رئیس جمهور می شدصفحه 192
-
یوسا و رمان نویسیصفحه 194
-
ماریو بارگاس یوسا: ماهی سیاه بزرگصفحه 196
- مطالب آزاد
-
سخن رانی محمد بهارلو بر مزار غلامحسین ساعدی در گورستان پر لاشز پاریسصفحه 198
- تئاتر
-
گفت و گو با محمد چرم شیر پیرامون نخستین روزهای آموختن، نوشتن و تنفس در هوای تئاترصفحه 200
- تجسمی
-
نشانه های هویت عامه و زندگی روزمره در هنر معاصر ایران در گفت و گو با ایمان افسرانصفحه 204
-
در مایه های ایرانیصفحه 208
- فیوژن
-
آنگاه که جادوی انیمیشن کودک بزرگسال می آفریندصفحه 212
-
جادوگر واقع گرا: هایانو میازاکی و شهر ارواحصفحه 213
-
شعبده ی تنهایی: سیلوین شومه و شعبده بازصفحه 220